نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3641
-
الف
+

«مسخره باز» در جشنواره فلم فجر ایران

«مسخره باز» یکی از فلم های سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران است.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران  از ۱۰ تا ۲۲ ماه دلو سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی در «تهران» برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱  هجری خورشیدی تاکنون برگزار می‌گردد.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران شام گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شماری از سینماگران این کشور افتتاح شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ، سه فلم انیمیشن بلند سینمایی، ۱۰ فلم اول در بخش نگاه نو، 5 فلم مستند و 7 فلم کوتاه در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

در ادامه مطلب شما را با «مسخره باز» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فلم فجر آشنا می کنیم.

«مسخره باز» که توسط هیات انتخاب جشنواره سی و هفتم فلم فجر ایران در بخش های «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» اشتراک کرده، نخستین تجربه سینمایی «همایون غنی‌زاده» محسوب می شود.

غنی‌زاده که از کارگردانان تیاتر ایران است در اولین فلم خود، غیر از حضور در بخش «نگاه نو» توانست در جمع فلم‌های بخش اصلی مسابقه این جشنواره نیز حضور پیدا کند؛  پرودیوسری فلم «مسخره باز» را «علی مصفا» بازیگر خوش آوازه و بین المللی ایران به دوش دارد.

داستان: در پرورشگاه صدایم می‌کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی به صورت یکیشان زدم تا داستان را شروع کنم.

بازیگران: «علی‌ نصیریان»، «هدیه تهرانی»، «رضا کیانیان»، «بابک حمیدیان» و «صابر ابر» 

«علی‌ نصیریان» بازیگر کهنه کار سینمای ایران که بیننده گان آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی او در سریال درام و عاشقانه «میوه ممنوعه» بودند، سابقه بازی در فلم های مهم تاریخ سینمای ایران چون «گاو»، «دایره مینا»، «کمال‌الملک»، «ناخدا خورشید»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «بوی پیراهن یوسف» «کفش‌های میرزا نوروز» و... را دارد.

«هدیه تهرانی» بازیگر سینمای ایران بارها در جشنواره های مختلف موفق به کسب جوایز و نامزد دریافت جوایز شده که از مهم ترین آن ها می توان به اولین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و بهترین بازیگر زن از چهارمین دوره جشن حافظ برای فلم «شوکران» اشاره کرد.

بانو تهرانی همچنان موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین دوره جشنواره فلم فجر ایران برای بازی در فلم «قرمز» به کارگردانی«فریدون جیرانی» شد.

تهرانی نیز سابقه بازی در فلم های کارگردانان مطرح سینمای ایران چون «سلطان» مسعود کیمیایی، قرمز «فریدون جیرانی»، شوکران «بهروز افخمی»، «دست های آلوده» سیروس الوند، «کاغذ بی خط» ناصر تقوایی، «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی، «شیرین» عباس کیارستمی، «بدون تاریخ بدون امضا» وحید جلیلوند و... را دارد.

«رضا کیانیان» در سیزدهمین دوره جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم «کیمیا» کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود.

اما کیانیان سه سال بعد در شانزدهمین دوره جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم «آژانس شیشه‌ای» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت.

«سینما سینماست»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «یک حبه قند»، «فرش باد»، «یک تکه نان»، «کفشهایم کو؟» و «روبان قرمز» که آقای کیانیان در آن نقش یک افغانستانی را ایفا می کرد از کارهای شاخص این بازیگر ایرانی به شمار می رود.

«بابک حمیدیان» بازیگر جوان و موفق سینمای ایران بارها در جشنواره های مختلف موفق به کسب جوایز متعددی شده که می توان به بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فلم «بادیگارد» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا» در جشنواره بین‌المللی فلم وین اشاره کرد که قرار است از شبکه آی فیلم2 در تاریخ 21 دلو نشر شود.

همچنین حمیدیان از سی و دومین جشنواره فلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فلم «چ» و «روز رستاخیز» را دریافت کرد.

«صابر ابر» بازیگر سینمای ایران در فلم های سینمایی زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از مهم ترین آن ها می توان به «خواب زده‌ها»، «رخ دیوانه»، «بوسیدن روی ماه»، «اینجا بدون من»، «درباره الی»، «ویلایی‌ها» و ... اشاره کرد.

همچنین ابر در جشنواره های مختلفی موفق به کسب جوایز و نامزد دریافت جوایز شده است که از مهم ترین آن ها برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در چهاردهمین جشن خانه سینما برای فلم «درباره الی» می باشد.

1: فلم «ایده اصلی»

2. فلم «زهرمار»

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر